Oftest stillede spørgsmål
Skal man have en konto for at kunne handle hos GreenOS?
Nej det skal man ikke. Tidligere var det muligt at logge ind, men med skiftet til en ny webshop-platform i 2024 er det endnu ikke muligt at oprette en ny konto – ej heller at få adgang til den gamle.
Jeg er ikke hjemme når mine varer kommer.
Bemærk: hvis du ikke er hjemme, og har bestilt privatlevering med GLS: opret en GLS-engangs-fuldmagt på følgende webadresse, hvor du også skal bruge det pakkenummer, GLS har oplyst i din SMS: https://gls-group.eu/DK/da/engangsfuldmagt.) Det er ikke nok, at du skriver noget i kommentarfeltet her på webshoppen. GLS skal bruge din direkte fuldmagt.
Kan jeg bestille til pakkeshop?
Ja, det kan du sagtens. Vi har fri fragt til GLS pakkeshops v. køb for min. 499kr.
Kan man hente sine varer hos jer?
Nej, det kan man desværre ikke på nuværende tidspunkt. Vi har ikke lige pt. setuppet til at kunne tilbyde afhentning.
Er jeres fragt/emballage bæredygtig?
Vores bæredygtige fokus er naturligvis på fragt og vores emballage, hvor vi nu kan sige at ca. 70% af vores ordrer sendes i genbrugskasser. Dette sker ved at vi samler emballagen fra produkter vi får hjem, samt emballager fra vores nabovirksomheder. På den måde sikrer vi et mindre C02 aftryk.
Kølevarerne sendes i en fødevaregodkendt termopose, der er lavet af 80% genbrugsplast sammen med køleelementer, så dine køle-varer kan holde temperaturen i op til 40 timer fra din orde pakkes og sendes.
Kan jeres køleelementer genanvendes?
Det kan de i hvert fald! Vask det blot nænsomt med vand, tør det af og det er klart til brug igen og igen.
Hvad koster det at få leveret sin ordre?
- GLS fragt priser:
- Til pakkeshop: 39 kr (gratis ved køb over 499 kr*)
- Til hjemmelevering: fra 59 kr (beregnes ud fra vægt)
- Til erhvervslevering: fra 55 kr (beregnes ud fra vægt)
Der tillægges 35 kr for køle-emballage, hvis du har bestilt kølevarer. Det fremgår på varesiden, om en vare er en kølevare, og der vil være et blåt symbol på produktbilledet.
*for at opnå fri fragt, skal der bestilles varer for mindst 499 kr – har du bestilt køle-emballage lægges gebyret oveni vare-beløbet.
Skal man betale for køle-emballage?
Hvis du har bestilt varer, der er markeret som køle-varer (et blåt symbol på varesiden), tillægges ekstra 35 kr for at dække udgifter til termopose og køle-elementer. Ifølge lovgivningen, skal en vare overholde de temperatur-forskrifter, der er angivet af producenten. Der er ikke så meget at gøre der.
Hvor lang tid tager leveringen?
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-3 hverdage efter vi har modtaget din ordre afhængig af om din ordre er en lagervare. I højsæsoner som op til Black Friday og jul, kan der dog være tale om 1-2 dages ekstra leveringstid.
Vi sender ikke pakke ud i weekenden eller på helligdage.
Er alle jeres produkter 100% veganske?
Ja! Alle vores produkter er 100% veganske.
Særlige forhold ved levering
Greenos.dk leverer til hele Danmark. Vi sender varer ud mandag-fredag (dog ikke helligdage). Vi sender ikke køle-varer ud til privat- og erhvervslevering med GLS fredag, da varerne her vil strande ved fragtfirmaet weekenden over.
Leveringstid
Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter vi har modtaget din ordre, afhængig af om din ordre er en lagervare. Når vi sender din ordre fra os er den oftest hos dig dagen efter.
Hvorfor sælger i “Stop madspild” varer?
Vi forsøger også at hjælpe vores leverandører med at aftage varer med kort “bedst før” dato til en reduceret pris, for at se om VI kan nå at sælge dem, istedet for at de bare bliver kasseret hos dem. Gør en god handel, for dig og for miljøet! Bemærk dato’en på varen er en “bedst før” dato. Ikke “sidste anvendelses dato” Det vil sige at varen sagtens kan indtages efter “bedst før” dato’en. Vi sælger ingen vare i denne kategori med “sidst anvendelses dato” mærkning.
Hvad hvis jeg ikke er tilfreds med mine varer?
Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med dine varer, skal du hurtigst muligt kontakte GreenOS på info@greenos.dk med dit ordrenummer.
Jeg vil gerne vide hvornår en vare er på lager igen.
Vi forsøger at skrive på en vareside, hvornår den forventes på lager igen, hvis den er udsolgt. Hvis der ikke står en dato, er du meget velkommen til at skrive og spørge.
Jeg har ændringer til min ordre. Hvad skal jeg gøre?
Du skal kontakte GreenOS på info@greenos.dk hurtigst muligt med dit ordrenummer.
Hvad kan jeg betale med?
Hos Greenos.dk kan du betale med Dankort, VISA, Mastercard og Mobilepay.
Læs mere om GreenOS
Vi har lavet et lille skriv om os som virksomhed. Det kan du læse mere om HER
Andre spørgsmål
Du er altid velkommen til at skrive til os på info@greenos.dk
Bortskaffelse af termopose + fryseelement
Termoposen er lavet af 80% genbrugte PETflasker – og hele termoposen kan sorteres som plastik, så den kan genanvendes igen.
Fryse-elementerne indeholder væske, der hverken er skadeligt eller giftigt, så du kan blot klippe hul på posen, og hælde indholdet i afløbet. Posen sorteres herefter som plastik.
Husk at afhente din pakke i pakkeshoppen - beløbet refunderes ikke
Hvis du glemmer at hente din pakke i pakkeshoppen, sendes den retur til lageret i Holstebro. Dette betaler vi ekstra fragt for. Herefter kan du gratis afhente pakken på lageret i Holstebro (pakken opbevares i 2 måneder efter modtagelse), eller du kan betale for fragt på ny. Ordrebeløbet for uafhentede pakker i pakkeshops refunderes ikke, da der er tale om fødevarer, der er opbevaret under forhold, der ikke kan kontrolleres, og der kan være tale om datovarer, køle-varer, sæson-varer mv.
Husk altid at dobbelttjekke din mailadresse, når du tjekker ud/i Kassen, da en forkert mailadresse betyder, at du ikke får en mail, når din pakke er klar til afhentning.
Kan jeg få pengene tilbage, hvis jeg ikke afhenter min pakke i pakkeshoppen?
Fødevarer tages ikke retur, da vi ikke efterfølgende kan stå inde for fødevarens stand og kvalitet. Der er derfor ingen fortrydelsesret på fødevarerne her på greenos.dk. Har du en klage – se i afsnittet Reklamation i salgs- og leveringsbetingelserne.
Netop fordi fødevarer ikke tages retur, kan ordrebeløbet ikke refunderes, hvis du f.eks. ikke har afhentet din pakke i din valgte pakkeshop inden for 7 dage efter den er ankommet dertil. Så sendes den retur til lageret (dette betaler vi også ekstra fragt for). Varerne kan ikke videresælges, da de har været uden for kontrol, og der kan være tale om kølevarer, sæsonvarer og varer med kort dato. Du kan i stedet afhente din pakke gratis på lageret i Holstebro eller betale for fragt på ny.
Du kan læse mere omkring fragt, reklamation mv. på siden med salgs- og leveringsbetingelser >>