Søg

Salgs- og leveringsbetingelser

Her finder du information om salgs- og leveringsbetingelser på greenos.dk.

Vi sender kun pakker ud i Danmark.

KØLE-VARER SENDES MED KØLE-EMBALLAGE

Har du bestilt kølevarer (disse er markeret med et blåt symbol på varebilledet, og det står beskrevet på varesiden), koster køle-emballage 35 kr pr ordre. Uanset ordrebeløb / ordrestørrelse. 

Kølevarerne sendes i en fødevaregodkendt termopose, der er lavet af 80% genbrugsplast sammen med køleelementer, så dine køle-varer kan holde temperaturen i op til 40 timer fra din ordre pakkes.

Bestiller du til pakkeshop er det derfor meget vigtigt, at du afhenter dine kølevarer samme dag, som du får besked om, at din pakke kan afhentes. 

Køle-emballage til levering til ikke-brofaste øer:

Bemærk: vi leverer ikke køle-varer til ikke-brofaste øer. Det kan nemlig hurtigt tage 1-2 dage ekstra, og så vil køleemballagens effekt aftage. Vi kan derfor ikke garantere at varerne vil være 100% kolde ved ankomst hvis din adresse er på en ikke-brofast ø.

Bortskaffelse af termopose + fryseelement

Termoposen er lavet af 80% genbrugte PETflasker – og hele termoposen kan sorteres som plastik, så den kan genanvendes igen. 

Fryse-elementerne indeholder væske, der hverken er skadeligt eller giftigt, så du kan blot klippe hul på posen, og hælde indholdet i afløbet. Posen sorteres herefter som plastik.

Husk at afhente din pakke i pakkeshoppen - beløbet refunderes ikke

Hvis du glemmer at hente din pakke i pakkeshoppen, efter den har ligget der i 7 dage, sendes den retur til lageret i Holstebro. Dette betaler vi ekstra fragt for. Herefter kan du gratis afhente pakken på lageret i Holstebro (pakken opbevares i 2 måneder efter modtagelse), eller du kan betale for fragt på ny. Ordrebeløbet for uafhentede pakker i pakkeshops refunderes ikke, da der er tale om fødevarer, der er opbevaret under forhold, der ikke kan kontrolleres, og der kan være tale om datovarer, køle-varer, sæson-varer mv.

Husk altid at dobbelttjekke din mailadresse, når du tjekker ud/i Kassen, da en forkert mailadresse betyder, at du ikke får en mail, når din pakke er klar til afhentning. 

Hvordan leveres din ordre?

Alle ordrer på webshoppen sendes via GLS til enten pakkeshop, din erhvervsadresse eller til din privatadresse.

Du vælger den pakkeshop, du ønsker at bruge, inden du gennemfører din ordre. Eller du vælger hjemmelevering eller erhvervslevering, hvis det er den fragtløsning, du ønsker.

Herefter modtager du besked fra fragtfirmaet. Både når de har registreret din pakke, og når pakken er klar til afhentning i din valgte pakkeshop – eller er på vej hjem til dig.

INGEN returret på fødevarer

Fødevarer tages ikke retur, da vi ikke efterfølgende kan stå inde for fødevarens stand og kvalitet. Der er derfor ingen fortrydelsesret på fødevarerne her på greenos.dk. Har du en klage – se i afsnittet Reklamation nedenfor. 

Netop fordi fødevarer ikke tages retur, kan ordrebeløbet ikke refunderes, hvis du f.eks. ikke har afhentet din pakke i din valgte pakkeshop inden for 7 dage efter den er ankommet dertil. Så sendes den retur til lageret (dette betaler vi også ekstra fragt for). Varerne kan ikke videresælges, da de har været uden for kontrol, og der kan være tale om kølevarer, sæsonvarer og varer med kort dato. Du kan i stedet afhente din pakke gratis på lageret i Holstebro eller betale for fragt på ny.

returret på non-food varer

Du har 14 dages fuld returret på alle varer, der ikke er fødevarer (non-food varer), såfremt varen returneres i samme stand, som du modtog den i og i uåbnet, original emballage. Varen må ikke have tegn på slidtage, pletter, være påført skader eller lugte af udefrakommende dufte (som eksempelvis parfume, mados eller røg). GreenOS betaler ikke for retur-fragten.

Ønsker du en returnering med ombytning til en anden vare, sendes den nye vare fragtfrit til dig. Varen sendes til samme adresse, som den første vare blev sendt til.

Ønsker du pengene tilbage, bliver beløbet overført til samme konto/kort, som de blev trukket fra. Fragtbeløbet refunderes ikke.

Reklamation

Har du mod al forventning en reklamation på en vare (fødevare og non-food), bliver problemet løst hurtigt og nemt. At du ikke kan lide smagen af et produkt, er ikke en årsag til reklamation. Du bedes sende dit ordrenummer, samt et billede eller flere af fejlen eller manglen (hvis noget er gået i stykker/bulet osv.) til info@greenos.dk og kort beskrive, hvad fejlen eller manglen er, og hvordan du kan kontaktes.

Du bliver kontaktet inden for 1-2 hverdage, og så finder vi en løsning. Send ikke reklamationer retur og smid dem ikke ud (ej heller emballagen), før du har været i kontakt med mig, indehaver Louise Maae. Forefindes der f.eks. ikke dokumentation (i form af billeder) af ødelagte varer og ødelagt emballage, kan beløbet for varerne ikke refunderes, og der kan ej heller sendes nye.

Tilbud, Kort-dato-varer og Stop Madspildsvarer

Hvis varen er på tilbud, kan det være en kort-dato-vare*/en stop-madspildsvare. Du bør derfor altid tjekke på selve produktsiden, hvor det på de første skrevne linjer, vil fremgå, om der er en ‘bedst før ofte god efter’-dato. 

*En kort-dato-vare vil have en holdbarhed på få uger eller dage inden udløb. Og kan også være løbet på dato (stop madspild). Du er altid velkommen til at skrive og spørge ind til en vares holdbarhedsdato, hvis den ikke fremgår på varesiden, hvis du f.eks. planlægger at købe stort ind. Kontakt Louise på mail her.

DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL OG UDSOLGTE VARER

Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer på alle sider/produkter på webshoppen. 

Sikker betaling

GreenOS ApS samarbejder med Nets i forhold til betalingsløsningen. Du kan både købe varer med MobilePay, VISA og Mastercard. Alt sammen via en sikker, online serverforbindelse.

Forsendelsesemballage:

Ved at handle på webshoppen, accepterer du, at vi anvender genbrugspapkasser og genbrugskassefyld til nogle ordrer. Vi genbruger de egnede kasser, som vi får varerne leveret i fra de forskellige leverandører.

Fyldet i kasserne er enten lavet af genbrugspapir eller andet genbrugsmateriale. Er din vare rullet ind i bobleplast (eksempelvis glas), er plasten lavet af  genbrugsplast.

Vi forsøger at bruge så mange genbrugsmaterialer så muligt, og bestræber os på at emballagen er så miljøskånsom, som det kan lade sig gøre.

Juridiske firmaoplysnigner

Firma: GreenOS ApS v/Nutty Vegan ApS
CVR-nummer: 40899057
Kontoradresse: Ellehammersvej 98

Lageradresse: Måbjerg Skolevej 32
Postnummer og by: 7500 Holstebro

GreenOS ApS er 100% danskejet, og har siden marts 2024 været administreret af danske Nutty Vegan ApS – under samme CVR.